top of page

לא קנית קרקע בת"א בשנות ה-60? באסה… האם תקנה בזמן בארה"ב?

חבר מאוד קרוב שלי נוהג לספר לי שסבא שלו, בשנות ה-60, התלבט האם לקנות סלון חדש לבית או מגרש בגודל של חצי דונם בשטח שהיה אז שדה קוצים ברמת גן. מי חשב אז ששדה קוצים בר"ג יכול להפוך אותך למולטי-מיליונר?


ניחשתם נכון - הוא קנה לבסוף סלון חדש לבית..

סבא של החבר שלי החליט ללכת לבסוף ולקנות סלון איטלקי חדש. סה"כ – מי יוותר על ההזדמנות להתרווח על ריפודי עור שחורים וחדשים מאיטליה? אין לי כוח לעשות את החישוב ולספר לכם כמה שווה היום אותו חצי הדונם ברמת גן, אבל אתם יכולים להניח שהוא שווה כמה מיליונים טובים.


היום כבר אי אפשר לקנות חצי דונם בישראל במחיר של סלון עור מאיטליה

לצערנו הרב, לא נותרו הרבה הזדמנויות לקנות שטח לבנייה בישראל ולהתעשר ממנו במהירות. אם רוצים לקנות שטח לבנייה במחיר שלא יפנצ'ר לנו את חשבון הבנק צריך לזהות הזדמנויות בחו"ל ולא בארץ. כאן, בארצנו הקטנטונת, כולם יזמים וקיימות מעט מאוד הזדמנויות שטרם נוצלו..


אז מה עושים? קונים שטח לבנייה בחו"ל ובזול..

יש לכך 2 סיבות מהותיות:

א. פוטנציאל השבחת הנכס: בארץ מחירי הנדל"ן כבר הפסיקו להיות פרופורציונליים וזה לא המצב שקיים בחו"ל. בכדי לרכוש בית פרטי באזורים רבים בארה"ב – לא צריך לעבוד במשך 30 שנים. מחירי הנדל"ן לא נמצאים בשיא ואפשר להשקיע עדיין באזורים אסטרטגיים שנמצאים בצמיחה ומחירם יעלה.

ב. המחיר: שטח במדינה כמו פלורידה ניתן לרכישה החל מ-18,000 דולר בלבד, אגב – מדובר בשטח עם היתר בנייה מיידי. למי מאיתנו שאין בחשבון הבנק שלו 2 מיליון ש"ח שזמינים להשקעה ועדיין רוצה לתפוס לעצמו מגרש איכותי להשקעה/לבנייה – זאת ההזדמנות שלו.


למה לקנות בפלורידה?

אז למה לקנות דונם בפלורידה דווקא עכשיו? מגזין 'פורבס' היוקרתי פירסם בתחילת שנת 2017 כתבה המסקרת את 10 יעדי ההשקעה האטרקטיביים ביותר בארה"ב. מתוך 10 יעדים – מדינת פלורידה תפסה 5 משבצות של יעדי השקעה מובילים. העובדה שהבנקים עדיין מחזיקים נכסים בפלורידה מצביעה על פוטנציאל אמיתי לעליית מחירים טבעית ויציבה לאורך השנים הבאות.


האם אוכל לבנות על השטח שארכוש?

האפשרות לבנות בית פרטי על שטח שנרכש זמינה בכל רגע. השטחים המוצעים למכירה זמינים לבנייה מיידית. האופציה לבנות בית וליהנות מדמי שכירות חודשיים (שגם הם גבוהים בפי 3-4 מדמי השכירות בישראל) זמינה עבורכם תמיד..


אין דבר קל יותר למשקיע הישראלי מאשר לקנות דונם להשקעה בפלורידה...

קינן ברעוז, מנכ"ל "פלורידה ישראל", מתמקד בקרקעות בפלורידה שאותה הוא מכיר היטב וכבר רכש בה נכסים רבים. לאחר הקנייה החברה דואגת לרישום הקרקע בטאבו על שם הרוכש. שירות נוסף וייחודי שהחברה מספקת הוא ביטוח רישום בטאבו של המגרש על שם המוכר. "אנחנו מתמקדים בעיקר בקרקעות מתוך אמונה שזו ההשקעה הנכונה בימים אלה", אומר ברעוז. "כל הקרקעות שאנחנו משווקים נמצאות בבעלותנו, לאחר שאיתרנו אותן במיוחד. עם הזמן נהיה קשה יותר ויותר להשיג קרקעות מהסוג הזה. אנחנו מקפידים למכור רק קרקעות שזמינות לבנייה מיידית, עם גבולות מגרש ברורים, ושצמודות לבתים קיימים בשכונות מגורים. כך שכל התשתיות זמינות, כולל כבישים, חשמל, מים וביוב".

ב"פלורידה ישראל" שמים דגש על הקרבה לים. "הקרקעות שאנחנו בוחרים קרובות לים", מסביר ברעוז, "כי אלה אזורים עם ביקוש גבוה מאוד ותיירות משגשגת במיוחד, מה שמבטיח תשואה חדה הרבה יותר בשנים הבאות".

97 צפיות0 תגובות
bottom of page